Proyecto Bilingüe

Las Auxilaresde Conversación (assistants) en sus presentaciones a las clases han elaborado mapas conceptuales con las respuestas a las preguntas de los alumnos/as de cada clase.

Los alumnos/as han elaborado pósters con todo lo aprendido en los talleres y actividades organizadas por Naturenglish.

Un grupo formado por miembros del equipo directivo y profesorado del IES Federico García Lorca (Las Rozas) visitará nuestro centro el lunes 27 de marzo (de 17:00 a 20:00), para llevar a cabo la primera parte del Programa Mentoring de la Comunidad de Madrid basada en la observación de nuestro Centro tanto a nivel organizativo como su proyección en la localidad de Aranjuez.

Resultado de imagen de ies federico garcia lorca las rozas

Hello! My name is Lisa and I am thrilled to be a Language and Culture Assistant at Carlos III this year! It has been wonderful getting to know all of the students, teachers, and parents these past few months...thank you for the warm and enthusiastic welcome.

Since many of you many not know me well, I would like tell you a little about myself...

I recently moved from Seattle, Washington (United States) where I had lived for many years. I grew up about four hours away in a small town in eastern Washington called Walla Walla, where my family still lives today. Washington is a beautiful state and if you ever have the opportunity to visit, you won't be disappointed!

I have many hobbies and interests that fill my time. I love ❤ teaching and helping students learn English...! When I have free time, I enjoy the opportunity to explore and travel around Spain and all of Europe. I am looking forward to visiting as much as I can throughout the upcoming year. I also enjoy practicing yoga, reading, and spending time with my family and friends.

I wish you all a happy holiday season! I will be traveling to Cabo, Mexico where I will be meeting my family for a couple of weeks. I am looking forward to the warm sunshine and beach, eating tons of Mexican food (my favorite!!), and some quality time with my mom and nephew. Happy holidays to you all!

Los alumnos y alumnas de 4º de Primaria en las clases de Art and Crafts han construido una Ciudad Sostenible, utilizando elementos reciclados (los cartones vacíos de leche).

A continuación tenéis una breve explicación de los pasos que han tenido que seguir para la elaboración de esta manualidad.