Bilingüismo

What a surprise! Teacher Kyle is still schoolsick. He came to visit Carlos III School. The place where he developed his teaching skills and discovered how exciting is this job. Welcome to Carlos III, Your house. You are always in my mind.

Las clases de 1º de Primaria realizan diversos juegos en inglés, a continuación os los describimos por si queréis jugar en familia o preguntarles a ellos y ellas:

- Crazy Mister Potato: los alumnos/as leen las partes del cuerpo que tienen que poner y forman personajes locos.

- Suma 9: Tiemem que lanzar la bolita dos veces y sumar los números que salgan y si suma 9 consiguen un punto.

- Who are you?: Uno elige un personaje y lo describe en inglés. Los demás han de adivinar de quien se trata.

- The classroom: Tienen que leer donde han de colocar las cosas del Colegio y hacerlo.

- Magic Box: Meten las manos dentro de la caja y con sus manos tocan uno de los objetos escondidos y han de adivinarlo.

- Word Factory: Han de usar las letras para formar palabras en inglés.

- I am a clown: Un alumno/a le dice a otro como tiene que ser su payaso. El otro escogerá las piezas indicadas para formarlo correctamente.

Desde el pasado viernes 29 de septiembre, ya están en el centro 4 auxiliares de conversación: Jeydelyn, Bridget, Lisa y Gina.

Los alumnos y alumnas mayores les prepararon una calurosa bienvenida y les enseñaron el Cole.

Nuestras assistants han preparado una representación sobre la leyenda de Maui y las islas de Nueva Zelanda. Repasan y enseñan nuevo vocabulario a todas las clases, ya que la obra la muestran desde las clases de 3 años hasta las de 6º de Primaria.

There has been an excitement in the air for the last few months. Beads have been hand crafted then threaded together, jesters crowns made from scratch and mothers and grandmothers must have been diligently and skillfully sewing bright costumes for the children at Carlos iii. As the Friday of carnival approached classes became a little wild with an undercurrent of expectation, I however had no idea what was about to happen… As I walked into classroom 5A on Friday the 24th of February, the room had already erupted with a golden yellow, purple and green. Children were sitting at their desks trying to concentrate on an english question while wearing face paint and masks, hats with glitter, necklaces full of brilliant beads and bells attached, and to make matters worse the auxiliar (me) had a camera pointed at them while they worked and I was videoing their every move as they set up the “mannequin challenge”.

When 12.00 arrived I pulled on my own costume and headed for the exit. Crowds of parents, grandparents and onlookers lined the street to watch the parade led by the 6th graders who were wearing predominantly purple, crazy glittered accessories and ear to ear smiles; the excitement was palpable and the ‘Mardi Gras’ banner flying high.

Proyecto Bilingüe

Pruebas externas